![]() |
|
![]() |
СТАТТЯ: Розробка тексту агітації з роз’ясненням порядку голосування | ![]() |
|
![]() |
Мета такої листівки – від імені кандидата повідомити виборцям корисну інформацію. По-перше, у інформаційної листівки є більше шансів бути прочитаною. До того ж, частина виборців може залишити її як пам’ятку. По-друге, сприйняття кандидата, який допоміг розібратись у процедурі голосування, стане більш позитивним.
Потенційний вплив таких листівок є особливо значним у разі застосування складної процедури голосування. На чергових місцевих виборах це пов’язано, як правило, з великою кількість бюлетенів, одна частина яких – для голосування за партії, інша – за кандидатів. За таких умов більшість виборців потребує роз’яснення. Практика показує, що пересічний громадянин не буде шукати та читати закон про вибори, щоб розібратись з процедурою голосування. Крім того, формулювання закону є складними для сприйняття неспеціалістом (то ж не можна в листівці наводити без змін текст відповідної статті).
Щоб пам’ятка була корисною, слід висвітлити в ній такі аспекти:
За наявності відповідної можливості запропонуйте виборцям звертатись за роз’ясненнями щодо процедури голосування до штабу кандидата (по телефону, електронній пошті або особисто). Пропонуючи звертатись по телефону, чітко обмежте час для таких дзвінків. Наприклад, «понеділок-субота з 9:00 до 18:00). Ще раз підкреслимо, що така опція потребує серйозних людських ресурсів та часу. Об’єктивно оцініть власні можливості. Виборець, який не отримав кваліфіковану консультацію, перенесе своє негативне враження на особу кандидата. Крім того, за вказаними телефонами (адресами) окремі виборці звертатимуться не лише за роз’ясненнями, але й за матеріальною допомогою, сприянням у розв’язанні власних проблем тощо. Якщо ви до цього не готові, краще обмежитись письмовими порадами, які подано в листівці.
Якщо ваші агітатори обійшли виборців, вам відомо, де мешкають люди похилого віку та інші особи з обмеженими фізичними можливостями. Надішліть таким виборцям інший варіант пам’ятки. В ній поясніть, як отримати право голосувати за місцем перебування. Така пам’ятка повинна містити опис процедури голосування за межами виборчої дільниці. Якщо ж ви не маєте відповідних даних, згадайте у загальній пам’ятці про можливість голосувати за місцем перебування для відповідних категорій виборців.
Іноді кандидат роз’яснює виборцям лише порядок голосування на тих виборах, на яких балотується сам. У багатьох виборців такий підхід викликає негативну реакцію («про себе подбав, а що робити з іншими бюлетенями не розповів»). Краще описати процедуру голосування повністю. Підкреслити, в якому бюлетені шукати прізвище «автора» буклету – це вже завдання копірайтера.
Пам’ятку слід писати доступною мовою та пояснювати кожен крок. Те, що здається вам очевидним, може бути незрозуміло виборцю. Наприклад, слід зазначати: «голосування відбудеться в неділю 31 жовтня 2010 року». Якщо на відповідний тиждень припаде перехід на зимовий час, треба нагадати виборцю перевести годинник в суботу.
Не використовуйте в тексті пам’ятки опис дати («не пізніше ніж за 7 днів до виборів»). Зазначайте точні дати («не пізніше 24 жовтня»).
Значний обсяг тексту не є недоліком зазначеного агітаційного матеріалу. Читач сприйматиме його як роз’яснення, а воно має бути вичерпним та зрозумілим. Умовою хорошого сприйняття тексту є його структурування. Чітко виділіть блоки: звернення кандидата, загальний опис процедури голосування, інформація для виборців з обмеженими фізичними можливостями, голосування з кожних виборів. Застосовуйте для цього жирний шрифт, підкреслення, колір (якщо макет кольоровий).
Звертаємо вашу увагу: не використовуйте в тексті формулювання «особи з обмеженими фізичними можливостями». Деякі люди сприймають це як образу. Напишіть, приміром, так: «ті, кому здоров’я не дозволяє прийти на дільницю 31 жовтня». Це визначення охоплює і людей похилого віку, і інвалідів, і осіб, що мають тимчасові проблеми зі здоров’ям (вагітні, травмовані, післяопераційні хворі тощо).
Вступна частина (перша сторінка) такого агітаційного матеріалу – звернення кандидата до виборців. Воно пояснює зміст листівки (буклету), вказує на бажання кандидата допомогти виборцю розібратись з процедурою голосування. На першій сторінці краще не розміщувати великі зображення. Це перевантажить і без того об’ємний матеріал.
В якості допоміжної графіки використовуйте зображення бюлетенів з текстом, затвердженим відповідними виборчими комісіями. Якщо є можливість, зображення бюлетенів повинні мати відповідний колір. Для наочного пояснення порядку заповнення бюлетенів, поставте позначки у квадратах напроти відповідних прізвищ (назв).
Тонкощі поліграфічного виконання пам’ятки не мають великого значення (якість паперу, спосіб друку тощо). Головна умова: обирайте формат, який полегшить читання (розмір шрифту, розташування тощо) та дозволить розмістити весь текст та допоміжну графіку.
Якщо округ поділений на виборчі дільниці, для здешевлення поліграфії залиште місце для адреси дільниці. Впишіть її кульковою ручкою. Ретельно перевірте за поділом округу, до якої дільниці віднесено відповідні адреси. Перед тим, як видати агітаторам пакунки листівок, ще раз переконайтесь, що адреси дільниць відповідають адресам, які обходить даний агітатор. Плутанина з дільницями матиме негативний вплив на імідж кандидата. Якщо у вас зовсім немає часу і людей для цією роботи, взагалі не зазначайте адресу дільниці в друкованій агітації. Як правило, дільнична комісія повідомляє адресу свого знаходження.
Можна виготовити буклет формату А4, складений навпіл або в три рази. Приклад дивіться нижче. Застерігаємо Вас від копіювання змісту буклету в агітаційній частині. Цей текст залежить від особливостей округу та характеристик кандидата. Так, текст «8 кроків...» на останній сторінці буклету є доречним, якщо кандидат – авторитетна особа, лідер перегонів.
Не забувайте про вимогу закону вказувати у друкованому матеріалі відомості про установу, що здійснила друк, тираж та відповідальну за випуск особу.
Починати поширення листівки слід не раніше, ніж за 10 днів, завершувати – за 2 дні до дня голосування.
Автор: Олександра Хрістофорова
ПРИКЛАД
Подпишитесь на рассылку семинаров и тренингов, если - Ваша цель - быстро подготовить адекватный персонал для политической кампании - Ваша цель - стать профи политконсалтинга
<<назад |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Сайт работает на BCMS при поддержке https://studiobrand.net |