Центр политической информации «ДАТА»
суспільно- політичні проекти
прикладні наукові освітні




СТАТТЯ: Логотип передвиборної кампанії кандидата в одномандатному окрузі

Доцільність створення логотипу передвиборної кампанії є доволі спірною.

         Кандидати, висунуті партіями в одномандатних округах, зазвичай використовують в агітаційних матеріалах символіку відповідної партії. Це, по-перше, покращує впізнавання партії, по-друге, працює на імідж кандидата. Як присутність партійного символу в друкованій агітації кандидата впливає на його імідж, залежить від кількох чинників: 1) наскільки добре відома виборцям сама партія та її символіка (тобто, чи викличе відповідне зображення хоч якісь асоціації у виборця); 2) як сприймають партію виборці (тобто викличе відоме виборцям зображення прихильність або відразу до кандидата).

         При цьому слід визнати, що застосуванням в агітації символіки партії не досягається головна мета кампанії - впізнавання виборцями самого кандидата. В зв’язку з цим виникає питання, чи варто створювати логотип кандидата (логотип кампанії) – символічне зображення, яке асоціюватиметься з конкретним кандидатом-мажоритарником. Не радимо створювати таке зображення, бо двох місяців передвиборної кампанії недостатньо, щоб виборці почали впізнавати та асоціювати його з прізвищем кандидата. А ваше завдання полягає саме в тому, щоб виборці запам’ятали прізвище вашого кандидата, знайшли його у виборчому бюлетені та поставили відповідну позначку. Наші замовники часто не погоджуються з цим, наводячи в якості підтвердження власних слів логотипи відомих фірм (Nike, Mercedes та інших). Мовляв, ці логотипи є лише позначками, а впізнає їх весь світ. Підкреслюємо ще раз: щоб дивлячись на знамениту «кому», споживач одразу згадував назву «Nike», компанія витратила чимало грошей і часу. «Прив’язування» особи до зображення у сприйнятті виборців – це марне витрачання грошей кандидата, який балотується у мажоритарному окрузі.

         Головне зображення, яке слід використовувати в усіх без виключення агітаційних матеріалах – це прізвище, ім’я та по батькові вашого кандидата. Це не є логотип (символічне зображення) у класичному розумінні, але ваше завдання оформити напис відповідним чином та забезпечити його впізнавання у друкованій агітації. Вирішуючи це завдання, дотримуйтесь кількох правил.

  1. Напис повинен містити прізвище, ім’я та по батькові кандидата в називному відмінку. Можна також зазначити найменування та/або дату виборів, на яких балотується кандидат.
  2. Правильно виберіть шрифт. Уникайте шрифтів, які важко читати (прикрашені візерунками тощо). До того ж, вони виглядають «несерйозно». З цієї ж причини неприйнятними є такі шрифти, як Comic Sans MS та подібні до нього. Не варто вибирати і надто жирні шрифти (наприклад, Arial Black). У чорно-білій поліграфії, особливо невеликого формату, вони виглядають дещо зловісно. Оскільки ви маєте привернути увагу до тексту, не підійдуть шрифти, що традиційно використовуються для друкування документів (Courier New, Times New Roman тощо).
  3. Застосовуйте нові, не дуже поширені шрифти лише за умови, що напис буде використовуватись як зображення. Якщо ж це буде текстова вставка (навіть у програмі для роботи з графікою), можуть виникнути проблеми при виготовленні поліграфії. Дизайнери виконавця просто не зможуть прочитати ваш шрифт на своїх комп’ютерах.
  4. Можна застосовувати у написі додаткові графічні елементи (лінії, геометричні фігури тощо). Не припустіться при цьому типової помилки: прізвище, ім’я та по батькові кандидата не повинні виглядати обведеними траурною рамкою. Відповідні асоціації забезпечать стійке, але негативне впізнавання.
  5. Не використовуйте символи бездумно. Виборці можуть сприйняти їх несподіваним для вас чином. Попросіть принаймні 15-20 осіб, які не брали участь у створенні зображення, сказати, які асоціації воно викликає.
  6. Графічний елемент у формі напису має бути прямокутним. Так він краще сприймається оком. Однак слід уникати дуже витягнутих зображень (довжина яких перевищує висоту в три або більше рази).
  7. Використовуючи кілька різних кольорів, переконайтесь, що у чорно-білому виконанні зображення також добре виглядає. Не використовуйте більше двох кольорів (враховуючи чорний – трьох). Перевірте, чи не нагадує обране сполучення кольорів символіку відомої партії або відомий знак для товарів та послуг.

         Якщо напис затверджений та використовується в агітації, не слід змінювати його протягом кампанії. Напис використовується на усіх друкованих агітаційних матеріалах: листівках, плакатах, конвертах, календарях тощо.

 

Приклади написів:

 
 

 



 

 
 

 



 

 

 

 

Автор: Олександра Хрістофорова

сторінка Facebook

канал YouTube

 

 

 


 

Подпишитесь на рассылку семинаров и тренингов, если

- Ваша цель - быстро подготовить адекватный персонал для политической кампании

Ваша цель - стать профи политконсалтинга

 



<<назад

Сайт работает на BCMS при поддержке https://studiobrand.net